Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Anthuriumkwekers organiseren wederom speciale veiling voor de Hartstichting

Na het succes van de eerste Hartstichtingveiling, die ruim €3100 heeft opgebracht, organiseren de anthuriumkwekers wederom een speciale veiling om geld op te halen voor het goede doel. Op dinsdag 26 september veilen de potanthuriumkwekers speciale Hartstichtingkarren op de exportklokken in Aalsmeer en Naaldwijk waarvan zij hun marge afdragen aan de Hartstichting. Onder het motto “laat je hart spreken”, worden de potanthuriums geveild; de hoogste bieder ontvangt een mooi cadeau.



Bloemen en planten met een hart
Gepassioneerde anthuriumkwekers en –veredelaars halen gedurende de hele maand september geld op om onderzoek naar hart- en vaatziekten te steunen. Van elke verkochte anthurium gaat een gedeelte naar de Nederlandse en Duitse Hartstichting. Het kleurrijke, hartvormige schutblad is kenmerkend voor de sterke anthurium en zo ook een perfecte match voor de Hartstichting. Behalve de bekende rode anthurium, is deze luchtzuiverende plant verkrijgbaar in een regenboog aan kleuren. De anthurium is zowel als snijbloem en als kamerplant verkrijgbaar met bloeitijden variërend van weken tot maanden.



Samen strijden voor een wereld zonder hart- en vaatziekten
De afgelopen vier jaar is er met de verkoop van deze speciale anthuriums een bedrag opgehaald van 67.628 euro voor onderzoek. En dit is hard nodig, aangezien alleen al in Nederland 80 mensen per dag een hartinfarct krijgen. Daarnaast zijn hart- en vaatziekten wereldwijd doodsoorzaak nummer één bij vrouwen. Sinds 2014 zetten de kwekers en veredelaars zich in om een bijdrage te kunnen leveren aan het terugdringen van hart- en vaatziekten.

Grootschalige mediacampagne
Door de mediacampagne op radio, tv, dagbladen en social media krijgt de actie veel aandacht: zo worden er ruim 5 miljoen consumenten bereikt. De opbrengst vanuit de verkoop van anthuriums wordt aangevuld met de opbrengsten van speciale collecte-acties. In verschillende ziekenhuizen gaan de kwekers en veredelaars samen met vrijwilligers van de Hartstichting op pad met collectebussen. Bezoekers van de ziekenhuizen ontvangen als dank voor hun vrijwillige donatie een anthurium. Vorig jaar heeft deze actie in één ochtend ruim 2.200 euro opgeleverd. Dit jaar zijn de verwachtingen weer hoog en hopen anthuriumtelers zich wederom hard te maken voor de Hartstichting.

De actie met speciale Hartstichtingverpakking loopt van 1 tot en met 30 september 2017 en is onder meer verkijgbaar bij Hoogvliet, Dekamarkt en Groenrijk. Meer informatie over de actie en anthuriums vind je op www.anthuriuminfo.com.

Publicatiedatum: