Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organisatie Glee in haar nopjes met 'Retail lab' Romeo Sommers’

Meer beleving en inspiratie op de beursvloer brengen middels een concept store, dat was ongeveer een jaar geleden de vraag aan Romeo Sommers, de nieuwe Creative Director van de Glee. Sommers ontwikkelde een vernieuwend concept om de bezoekers van de beurs Glee in Birmingham (11-13 september) te inspireren.



In het zogeheten ‘Retail lab’ konden de bezoekers de talrijke inzichten van experts beleven, werden de behoeften van de consument in beeld gebracht en kwamen tevens de lifestyle trends en groeimogelijkheden binnen de tuinbranche aan bod.



Samenwerking
Voor veel (Britse) inkopers staat Glee bovenaan hun lijstje. Om het totaalplaatje goed inzichtelijk te maken, werd de strategie van ‘Retail lab’ gevormd door het gezamenlijke creatieve proces van professionals en experts. Een denktank met o.a. WGSN, een internationaal trendbureau, HTA, PP8 Moore, Creative spaces and Pleydalesmithyman en Romeo Sommers. Ook Nederlandse producenten, met een onderneming in het VK zoals Cadix (Capi Europe), Fallen Fruits (Esschert design), Elho, ProfitPlant, Air so Pure en Garden centre fresh werden in het ‘retail lab’ gepresenteerd.



Resultaat
De 350m2 grote stand, inclusief presentatie ruimte, werd zo de uitgelezen locatie waar retailers en hun toeleveranciers middels story telling werden geïnspireerd om relevant te blijven voor de voortdurend veranderende consument. Nieuwe trends, inzichten binnen de industrie, behoeften van de consument, groeimogelijkheden, kansen en nieuwe retail technieken kwamen in de 4 thema’s ‘community’, ‘family’, ‘re-wilding’ en ‘well-being’ aan bod. De door de denktank ontwikkelde nieuwe huisstijl voor Glee alsmede specifiek voor ‘Retail lab’, maakte het verhaal compleet.



Succesvol

Romeo Sommers kijkt terug op een uiterst succesvolle eerste editie van het ‘Retail lab’: “Het idee is geslaagd uitgevoerd. Naast de enthousiaste reacties vanuit de tuinbranche heeft de media veelvuldig en positief over deze vernieuwende manier van inspireren bericht. De live uitzending van het ontbijtprogramma BBC Breakfast vanuit het ‘Retail lab’ heeft het Retail Lab ook meteen zichtbaar gemaakt bij ruim 7 miljoen kijkers!”



By Romeo Romeo Sommers is een creatieve geest met een verfrissende kijk op (groen)trends met een tuinbouw, bloemisterij, marketing en bedrijfskundige achtergrond. Hij heeft gewerkt als bloemist, medewerker bij kwekers, bij tuincentra, groothandel, importeur, inkoper en collectioneur, productontwikkelaar en als presentator op landelijke TV. Als trendwatcher, influencer & groenstylist zit hij bovenop de diverse trends om ons heen.

bron: Green Your Day
Publicatiedatum: