"Veiling Rhein-Maas : "Fysieke veiling blijft relevant"
Aanvoerders van Veiling Rhein-Maas tevreden
Veiling Rhein-Maas zal de resultaten van het dit jaar gehouden aanvoerdersonderzoek in de komende weken gedetailleerd analyseren en daaropvolgend maatregelen afleiden, om de marktplaats verder te verbeteren. Wat we nu al kunnen verklappen: Een eerste resultaat van het aanvoerdersonderzoek 2017 is een duidelijke toename van de tevredenheid van de aanvoerders met Veiling Rhein-Maas. „Onze marktplaats biedt klanten en aanvoerders met klokverkoop en Kopen-Op-Afstand, klokvoorverkoop en klokservice een optimale combinatie voor de organisatie van de individuele in- en verkoop”, licht Marc Schax, directeur van Veiling Rhein-Maas, toe. „Daarnaast heeft de invoering van het concept `Kwaliteitscoaching´, de doelgerichte ondersteuning van aanvoerders voor een kwaliteitsverbetering van hun producten, tot een daling van de herkeurquote bijgedragen.”
Internationale nieuwe klanten
De regelmatige aanwezigheid op vakbeurzen rendeert: Veiling Rhein-Maas heeft in 2017 al 40 nieuwe klanten ingeschreven, waaronder ook enkele nieuwe klanten uit Kroatië, Roemenië, Tsjechië en Estland. De met succes ingeslagen weg van groei in Oost-Europa kan zodoende worden voortgezet. Het succesvolle werk van de afdeling relatiebeheer, begin 2017 speciaal voor de Oost-Europese markt versterkt, draagt voor een groot deel aan de groei van de marktplaats bij. Klanten van de veiling zijn verheugd met de toenemende assortimentsbreedte en aanvoerders stellen de brede klantenkring op prijs, omdat ze hun producten in Straelen-Herongen aan diverse klantensegmenten kunnen verkopen.
bron: veiling Rhein-Maas