Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Veiling Rhein-Maas : "Fysieke veiling blijft relevant"

Voor Veiling Rhein-Maas blijft de veilklok met een fysieke presentatie van de producten in de afmijnzaal belangrijk, ook wanneer het toenemende belang voor de digitale verkoopkanalen een langzaam veranderend gebruiksgedrag laat zien. "Zowel de resultaten van het klantenonderzoek 2016 alsook de eerste resultaten van het zojuist afgesloten aanvoerdersonderzoek 2017 laten zien, dat klanten en aanvoerders van Veiling Rhein-Maas ook in de toekomst de fysieke veiling belangrijk vinden. Voor het grootste deel van de klanten blijft de inkoop ter plaatse nog steeds relevant”, aldus Uwe Bedenbecker, directeur van Veiling Rhein-Maas. "De klanten van de veiling stellen het zeer op prijs, bloemen en planten tegelijkertijd in één afmijnzaal `in één opslag´ in te kopen alsook de producten persoonlijk in ogenschouw te nemen. In de toekomst is het voor beide doelgroepen interessant, de producten aanvullend via een webshop te kunnen verkopen of in te kopen.”

Aanvoerders van Veiling Rhein-Maas tevreden
Veiling Rhein-Maas zal de resultaten van het dit jaar gehouden aanvoerdersonderzoek in de komende weken gedetailleerd analyseren en daaropvolgend maatregelen afleiden, om de marktplaats verder te verbeteren. Wat we nu al kunnen verklappen: Een eerste resultaat van het aanvoerdersonderzoek 2017 is een duidelijke toename van de tevredenheid van de aanvoerders met Veiling Rhein-Maas. „Onze marktplaats biedt klanten en aanvoerders met klokverkoop en Kopen-Op-Afstand, klokvoorverkoop en klokservice een optimale combinatie voor de organisatie van de individuele in- en verkoop”, licht Marc Schax, directeur van Veiling Rhein-Maas, toe. „Daarnaast heeft de invoering van het concept `Kwaliteitscoaching´, de doelgerichte ondersteuning van aanvoerders voor een kwaliteitsverbetering van hun producten, tot een daling van de herkeurquote bijgedragen.”

Internationale nieuwe klanten
De regelmatige aanwezigheid op vakbeurzen rendeert: Veiling Rhein-Maas heeft in 2017 al 40 nieuwe klanten ingeschreven, waaronder ook enkele nieuwe klanten uit Kroatië, Roemenië, Tsjechië en Estland. De met succes ingeslagen weg van groei in Oost-Europa kan zodoende worden voortgezet. Het succesvolle werk van de afdeling relatiebeheer, begin 2017 speciaal voor de Oost-Europese markt versterkt, draagt voor een groot deel aan de groei van de marktplaats bij. Klanten van de veiling zijn verheugd met de toenemende assortimentsbreedte en aanvoerders stellen de brede klantenkring op prijs, omdat ze hun producten in Straelen-Herongen aan diverse klantensegmenten kunnen verkopen.

bron: veiling Rhein-Maas
Publicatiedatum: