Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chrysant toont rebelse kant op kleurrijk bloemenevent

Bloggers en journalisten hebben dinsdag 12 september genoten van een bijzonder bloemenevent. In het Boerma Instituut in Aalsmeer toonde toparrangeur Geert Maas vol enthousiasme de veelzijdigheid van de chrysant en praktische bloementips. Het evenement is georganiseerd door Stichting Chryson, een samenwerkingsverband van chrysantenkwekers en -veredelaars en vormt onderdeel van de consumentgerichte campagne Just Chrysanthemum.



Eigentijds & kleurrijk
Geert Maas: “Het voornaamste doel van de bijeenkomst was om aan de hand van de stijltrend Rebel de chrysant als eigentijdse bloem te presenteren. Juist met de kleurrijke, sterke en veelzijdige chrysant kun je creatief helemaal los. Tegelijkertijd wilden we een praktische vertaalslag. Daarom hebben we onze gasten ook basistechnieken voor bloemstyling laten zien. Het Boerma Instituut is daarvoor natuurlijk de uitgelezen locatie.” Voor het bloemevent leverden kwekers een kleurrijk assortiment troschrysanten, Santini’s en pluischrysanten. Na afloop bood Smithers Oasis de bloggers een goodiebag aan met onder meer Oasis steekschuim, een bloemenmesje en snijbloemenvoeding.



Volop media
De consumentgericht campagne Just Chrysanthemum heeft dit jaar als thema “Chrysanten: stylen met een knipoog”. Projectleider Brigitte Hagen van marketingbureau Concept Factory: “Er zijn al flink wat artikelen verschenen in tijdschriften, dagbladen en online magazines. De komende tijd verwachten wij nog meer media-aandacht en uiteraard zijn wij ook zeer benieuwd naar de verslagen van de aanwezige bloggers. De posts op social media zijn in elk geval veelbelovend!” Voorafgaand aan het bloggersevent maakte RTL Live samen met bloemstyliste Sarah Dikker tv-opnames. De ‘rebelse chrysanten’ zijn te zien in de uitzending van woensdag 13 september om 17.00 uur op RTL4 en terug te zien via RTLXL.nl. In de maand oktober staat de chrysant bovendien op de bloemenagenda van Bloemenbureau Holland.



Rebel
Rebel is één van de stijltrends van 2017 die door trendwatcher Aafje Nijman voor Tuinbranche Nederland, Branchevereniging VHG, iBulb en Bloemenbureau Holland is gesignaleerd. De trend Rebel zorgt voor een vette knipoog in huis door zaken met humor te benaderen. Geen brave ton-sur-ton boeketten, maar juist bontgekleurde. En zoals de naam Rebel al doet vermoeden, gelden daarbij geen regels. Gebruik bijvoorbeeld in plaats van een ‘gewone’ vaas een theepot of zet de bloemen in steekschuim om originele creaties te maken.



Voor meer informatie:
JustChrys.com
Publicatiedatum: