Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
gezamenlijke promotieactie Takii, Evanthia en promotiecommissie Seizoensbloemen

Monsteractie met nieuwe generatie sierkool

Deze maand hebben veredelaars van sierkool Takii en Evanthia samen met de promotiecommissie Seizoensbloemen een actie opgezet om de bekendheid van het gevarieerde assortiment sierkool te vergroten bij de Europese bloemist. Meer dan 5.500 bloemisten in Duitsland, Frankrijk, Scandinavië en Nederland kunnen een ‘monsterboeket’ aanvragen bij hun bloemenleverancier.

foto rechts: First Lady (Brassica oleracea) - Evanthia

De promotiecommissie Seizoensbloemen is de initiatiefnemer van de campagne ‘365 dagen bloemen’ en geeft ieder seizoen het gelijknamige inspiratiemagazine uit. De herfsteditie is in een oplage 34.000 exemplaren verschenen en wordt verspreid onder bloemisten in Europa.

Voor de sierkoolactie zijn ruim 5.500 magazines voorzien van een speciale antwoordkaart waarmee bloemisten een monsterboeket kunnen aanvragen. Deze worden in het buitenland exclusief verspreid door drie bloemenhandelaren: W.K. Heyl, Celdomy en Hukra. Ook 2.800 Nederlandse bloemisten hebben de herfsteditie met de actie-antwoordkaart in hun brievenbus ontvangen. Deelnemende bloemisten ontdekken op deze manier zelf de voordelen van de nieuwe generatie sierkool: variatie in vorm en ontwikkeling in genetica voor een prettig vaasleven.

Kweker Eduard Daling is zeer blij met deze grootschalige ‘monsteractie’: “Ik merk vaak dat bloemisten een vooringenomen houding hebben over Brassica. Door de bloemist het product aan te bieden, wordt de drempel voor hen verlaagd en worden de verkoopkansen voor de sierkool verhoogd. Zien is geloven.” Kweker Corné van Aert kijkt uit naar de reactie van de bloemist. “Ik ben benieuwd of de nieuwe vormen en kleuren de creativiteit van de bloemist stimuleren”, vertelt Corné. “Ik hoop vooral dat de bloemist de Brassica ervaart als een toegevoegde waarde in hun assortiment en als impuls voor hun boeketten.”

Bloemisten kunnen een monsterboeket t/m 6 oktober aanvragen (op=op). Via Facebook kunnen boeketten met sierkool worden gedeeld op de fanpagina van 365 dagen bloemen of met #365dagenbloemen via andere sociale media-kanalen.

Over 365 dagen bloemen
De campagne 365 dagen bloemen is het initiatief van 2.200 seizoensbloemenkwekers: bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.

bron: Concept Factory


Publicatiedatum: