Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Bloemen- en plantpromotie op het Happinez-festival

Het Happinez-festival is van 15 tot en met 17 september in Fort Voordorp. Op het festival wordt door Bloemenbureau Holland promotie gemaakt voor Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl.

Het Happinez-festival wordt georganiseerd door het gelijknamige tijdschrift en heeft qua doelgroep veel overlap met Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl. Om die reden spelen deze consumentenmerken een opvallende rol op het festival.



Bloemenmandala met Mooiwatbloemendoen.nl
In samenwerking met Mooiwatbloemendoen.nl wordt er in drie dagen tijd een reuzebloemenmandala gemaakt op het terrein. Op het festival krijgt de mandala de vorm van een liggend bloemenspektakel met een doorsnee van 5 meter in opvallende kleurstellingen, waar de bezoeker iedere dag een cirkel van bloemen aan toevoegt onder toeziend oog van een realtime camera.

De definitieve bloemenselectie wordt nog gemaakt. Volgens Bloemenbureau Holland is er tevens aandacht voor het concept Lievelingsbloem en bloemen uit de Bloemenagenda.

Yoga met Mooiwatplantendoen.nl
Ook Mooiwatplantendoen.nl speelt een bijzondere rol op het festival. De yogatent wordt door dit consumentenmerk aangekleed met onder andere Hedera, Spathiphyllum en zacht ruisende tuinplanten. In de tent is dagelijks een yogasessie, waarbij bezoekers de boodschap meekrijgen dat yoga nog rustgevender is met planten om je heen die je zintuigen op een positieve manier beïnvloeden.

De samenwerking in cijfers
Op het festival komen duizend mensen per dag, dus drieduizend in totaal. Zij komen via de bloemenmandala en de yogasessies in contact met Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl. De consumentenmerken worden ook meegenomen in de media die het festival inzet, via sociale media rondom het evenement en een festivalbijlage in het magazine. Op Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl zal ook content verschijnen over het festival.

Over Happinez
Happinez is al bijna dertien jaar het mindstyle magazine van Nederland. Per nummer bereikt het blad meer dan 500.000 lezers in Nederland. Het magazine wordt ook in het Frans, Duits en Engels uitgegeven en in meer dan twintig landen verkocht.

bron: Bloemenbureau Holland

Publicatiedatum: 10-8-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

19-2-2018 Inspiration Zone op de IFTF 2018
16-2-2018 Bloembollenbedrijven versterken imago met borden
14-2-2018 Voorjaarsbrengers: Woonplanten van de maand maart
14-2-2018 Social media tips voor betere verkoop
14-2-2018 Bezoek Westland en Edventure zetten de plantjes buiten
13-2-2018 Vrouwenrapgroep strijdt voor leefbaar loon Afrikaanse bloemenpluksters
9-2-2018 Bloemen volgens Christoffers Blommor
7-2-2018 Ruim 550 soorten mini gerbera’s in nieuwe assortimentsbrochure
1-2-2018 Tulpenkoningin Lotte en Tulpenprinses Heleen gekroond tijdens Bloembollen Vakdagen Flevoland
31-1-2018 Anthos organiseert American Tulip Day in San Francisco
31-1-2018 Gentse azalea kleurt Gentse horeca
30-1-2018 Voorjaarscampagne ‘365 dagen bloemen’ van start
29-1-2018 Lesmateriaal bloembollensector op nieuwe website Bollenacademie
26-1-2018 "Groen is meer dan mooi alleen"
25-1-2018 Coloured by Gerbera lanceert assortimentsbrochure tijdens Floradecora
24-1-2018 Antwerpen plukt gratis tulpen
22-1-2018 Maasdijkse ondernemers lopen zich warm
18-1-2018 Fleurop zoekt beste bloemist van Nederland
18-1-2018 'Bouquet Tales' en de Duitse bloemistenvereniging FDF gaan 'bloemisten wakker schudden'
18-1-2018 "Minder dan 1% van het totale bloemenassortiment verkrijgbaar in webshops voor consumenten"

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code