Bloemen- en plantpromotie op het Happinez-festival

Het Happinez-festival is van 15 tot en met 17 september in Fort Voordorp. Op het festival wordt door Bloemenbureau Holland promotie gemaakt voor Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl.

Het Happinez-festival wordt georganiseerd door het gelijknamige tijdschrift en heeft qua doelgroep veel overlap met Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl. Om die reden spelen deze consumentenmerken een opvallende rol op het festival.



Bloemenmandala met Mooiwatbloemendoen.nl
In samenwerking met Mooiwatbloemendoen.nl wordt er in drie dagen tijd een reuzebloemenmandala gemaakt op het terrein. Op het festival krijgt de mandala de vorm van een liggend bloemenspektakel met een doorsnee van 5 meter in opvallende kleurstellingen, waar de bezoeker iedere dag een cirkel van bloemen aan toevoegt onder toeziend oog van een realtime camera.

De definitieve bloemenselectie wordt nog gemaakt. Volgens Bloemenbureau Holland is er tevens aandacht voor het concept Lievelingsbloem en bloemen uit de Bloemenagenda.

Yoga met Mooiwatplantendoen.nl
Ook Mooiwatplantendoen.nl speelt een bijzondere rol op het festival. De yogatent wordt door dit consumentenmerk aangekleed met onder andere Hedera, Spathiphyllum en zacht ruisende tuinplanten. In de tent is dagelijks een yogasessie, waarbij bezoekers de boodschap meekrijgen dat yoga nog rustgevender is met planten om je heen die je zintuigen op een positieve manier beïnvloeden.

De samenwerking in cijfers
Op het festival komen duizend mensen per dag, dus drieduizend in totaal. Zij komen via de bloemenmandala en de yogasessies in contact met Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl. De consumentenmerken worden ook meegenomen in de media die het festival inzet, via sociale media rondom het evenement en een festivalbijlage in het magazine. Op Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl zal ook content verschijnen over het festival.

Over Happinez
Happinez is al bijna dertien jaar het mindstyle magazine van Nederland. Per nummer bereikt het blad meer dan 500.000 lezers in Nederland. Het magazine wordt ook in het Frans, Duits en Engels uitgegeven en in meer dan twintig landen verkocht.

bron: Bloemenbureau Holland

Publicatiedatum: 10-8-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

6-12-2017 Maxim Hartman stelt zich kwetsbaar op met Schleffera
6-12-2017 Vught plant narcissen ter nagedachtenis aan gedeporteerde Joodse kinderen
4-12-2017 EBN en geothermiesector lanceren Hoewerktaardwarmte.nl
1-12-2017 Sterren stralen in december : Promotie Poinsettia op volle toeren
27-11-2017 Tulpenmeisje gezocht
24-11-2017 Green Your Day zet bloemetjes buiten op Margriet Winter Fair
23-11-2017 "Samenwerking Fleurop en 100% NL schot in de roos"
23-11-2017 Pink Ribbon actie Albert Heijn en Bloom
22-11-2017 Prins Group introduceert eigen brand image
22-11-2017 "Generiek karakter bloemen is kans, maar ook valkuil"
22-11-2017 Stijltrend 2018 volgens Tuinbranche Nederland, VHG, iBulb en Bloemenbureau Holland
21-11-2017 Día de los Muertos in Frankrijk groot succes
21-11-2017 Bedrijfsleven steekt miljoen in Horti Heroes, gemeente Westland een kwart
20-11-2017 Bakker.com schenkt 120.000 bloembollen aan scholen
17-11-2017 Flower Circus in Stockholm
17-11-2017 Vijf redenen waarom gerbera’s de intocht van Sinterklaas aankleden
14-11-2017 Renault en VBW maken klanten blij met bloemen
14-11-2017 Tulpenbollen ‘Dutch Masters’ geplant bij Hermitage Amsterdam
13-11-2017 Ondersteuning voor winnaar en genomineerden Tuinbouw Ondernemersprijs
10-11-2017 Anthuriumtelers doneren ruim 15.000 euro aan Hartstichting

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code