Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De Haas Calla's

"Marktgericht kweken is doorvragen"

Inkoper Pim Schox van Hamifleur bracht een bezoek aan de Lierse vestiging van De Haas Calla’s en sprak daar met Martijn en Arschwin over de snijcalla.

De Haas Calla’s kweekt een breed assortiment snijcalla. In de vestiging in De Lier worden zes soorten geteeld, en tel daar met de vestiging in Spanje erbij nog maar 6 bij op, welke worden aangeboden in verschillende maten. ‘Natural beauty’ is de slogan die prijkt op alle communicatie.



Marktgerichte kweken
Inkoper Pim komt hier regelmatig om te zien en horen hoe het met de teelt gaat. Er zijn speciale programma’s ingericht met Hamifleurs en de Dutch Flower Group om beter marktgericht te produceren. Hierdoor weet zowel kweker als koper waar hij aan toe is qua aantallen en prijs. “De open communicatie hierover is toch wel de basis van een goede samenwerking. Het voelt echt als partnership. Bovendien kan ik er vanuit gaan dat de kwaliteit goed is”, aldus Pim. Martijn vult aan: “Het hebben van een goede klik is erg belangrijk. En door onze transparante aanpak weten we beiden waar we aan toe zijn”.

Bij elke aanvraag wordt naar eigen zeggen goed doorgevraagd naar wat er wordt verwacht. “Hierdoor zitten we altijd goed in de producten die we aanbevelen. Als een koper vraagt om een bepaalde steellengte, proberen we altijd te achterhalen wat de reden hiervoor is. Wellicht is een wat grotere kelk een belangrijker gegeven. Het heeft voor ons geen zin om alleen toeleverancier te zijn, daar komt de behoefte naar samenwerkingen weer naar voren. Bovendien produceren we op maat. Het heeft geen zin om de kas vol te zetten wanneer we het niet kunnen verkopen en hiermee de markt overspoelen”, aldus Martijn.


Productspecialist
Qua automatisering loopt De Haas Calla’s voorop. “Onze webshop hebben we zelf ingericht en samen met andere kwekers bieden we hierin een compleet assortiment aan. De voorraad beheren we zelf. We merken dat dit erg goed ontvangen wordt in de markt. Uit alles blijkt dat we hier te maken hebben met twee specialisten. De heren weten waar ze het over hebben en zijn echte liefhebbers van dit prachtige product."

bron: Hamifleurs


Publicatiedatum: