Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Klokvoorverkoop overtreft nu al eindstand vorig jaar

Online inkopen van bloemen en planten via FloraMondo wordt steeds populairder. Eind juli passeerde de cumulatieve omzet van Klokvoorverkoop in 2017 de eindstand van 2016. Deze bedroeg 45 miljoen euro. De verwachting is dat de omzet van Klokvoorverkoop dit jaar op ongeveer 80 miljoen euro gaat uitkomen.

Populariteit FloraMondo Klokvoorverkoop neemt toe

De omzetgroei komt vooral doordat steeds meer kwekers en klanten gebruik maken van Klokvoorverkoop. Inmiddels maakt in 2017 bijna de helft van de kwekers gebruik van Klokvoorverkoop en bij de klanten is dit ruim een kwart. Hiermee is het aantal kwekers dat zaken doet via Klokvoorverkoop gestegen met 48 procent ten opzichte van 2016. Onder klanten bedraagt de stijging bijna 60 procent!



De stijging van de omzet en het aantal gebruikers is terug te zien in het aandeel Klokvoorverkoop ten opzichte van de klokomzet. Dat bedroeg vorige week 4,3 procent en is nog nooit zo hoog geweest.

Toegevoegde waarde voor klanten én kwekers
De stijging van het aantal deelnemende kwekers komt voornamelijk doordat zij bij Klokvoorverkoop hun eigen verkoopprijs kunnen bepalen. Bovendien hebben zowel kwekers als klanten geen logistieke meerkosten voor kleine orders ten opzichte van de reguliere klokdistributie.

Voor inkopende klanten is Klokvoorverkoop een welkome aanvulling op de bestaande marktinstrumenten vanwege de mogelijkheid om fijnmazig in te kopen vanuit het klokaanbod. Het voordeel is dat producten ingekocht kunnen worden die de klant persé nodig heeft. Dat scheelt inkoopstress op de veiling. Ook beperken klanten voorraadrisico's met klokvoorverkoop. Een ideale oplossing voor zowel grote als kleine klanten met kleinschalige orders die er zeker van willen zijn dat zij hun producten na het veilen afgeleverd krijgen.

bron: Royal FloraHolland
Publicatiedatum: