Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Beekenkamp heeft vizier op de Cultivate

Na de Flower Trials met een record aantal bezoekers van bijna 2.500 personen opende Beekenkamp begin juli haar deuren voor de consumenten. Bijna 600 bezoekers zagen de ruim 300 soorten planten in volle bloei staan. Tijd om hierbij stil te staan, is er nog niet, want Beekenkamp Plants zit met hun hoofd al bij het volgende event: de Cultivate in Ohio.





Beekenkamp heeft, net als alle andere bedrijven in de plantenindustrie, een aantal drukke weken achter de rug. De nieuwe website is gelanceerd, de nieuwe catalogus ligt bij de klanten op de mat, de jaarlijkse Flower Trials zijn achter de rug en begin juli hebben zij ook nog bijna 600 consumenten ontvangen tijdens de tweede editie van de consumentendag. Tijdens deze dag opende Beekenkamp haar deuren voor de consument. Niet alleen om de uitgebreide collectie in bloei te tonen, maar ook om de meningen van de consumenten te peilen. Wat verwachtten zij van een plant en wat vinden zij mooi. Vorig jaar is de Dreams Carmen red, een buiten Begonia, verkozen tot meest populaire plant. Niet alleen de planten van Beekenkamp waren gedurende deze dag te bezichtigen, ook de groenten stonden deze dag centraal. Op een leuke en leerzame manier leerde jong en oud over de gehele groei van jonge plant tot groente. Zij konden de groenten zien, voelen én proeven.





“Ook dit jaar hebben we de bezoekers gevraagd om te stemmen op hun favoriete plant. Het ziet er naar uit dat een Verbena de winnaar van dit jaar wordt. De uitslag vergelijken we met de uitslag die we hebben van de Flower Trials. Op deze manier hebben we een goed beeld van de overeenkomsten en de verschillen tussen de consument en de markt. Naast het stemmen om de planten waren er veel activiteiten voor kinderen en jongeren. Op deze manier hopen we kinderen enthousiast te maken voor de agrarische sector. We werken graag aan de toekomst” zegt Sirekit Mol, marketing manager. “In vele opzichten is de jeugd van nu de toekomst. Of zij nu een consument worden van het eindproduct, een kweker die onze jonge planten tot een kwalitatief goed eindproduct laat groeien of met nieuwe ideeën terecht komen in de agrarische industrie, wij investeren graag in deze toekomst!”





Nu deze evenementen achter de rug zijn, ligt de focus volledig bij de Cultivate ’17 in Ohio. Dit is in de commerciële plantenbranche de grootste beurs in Noord Amerika gericht aan zowel de consument als de markt. Ook hier is het van belang om kennis op te doen van beide doelgroepen zodat Beekenkamp kan kunnen blijven innoveren en inspelen op de behoeftes van zowel de consument als de markt.



Voor meer informatie:
Beekenkamp Plants
Korte Kruisweg 141
2676 BS Maasdijk
info@beekenkamp.nl
www.beekenkamp.nl
Publicatiedatum: