"De winst van FloraMondo ligt bij de seizoensproducten"
"Onze afnemers zijn traditionele groothandelsbedrijven, kleine winkelketens
en grotere winkels in het betere deel van de markt. Wij zetten FloraMondo altijd gericht door naar onze klanten. Wij geloven namelijk dat onze klanten niet wijzer worden van tien verschillende partijen Alstroemeria 'Virginia'. Zo maken we het koopproces voor onze klanten weer gemakkelijker. Verder kopen we veel bij vaste relaties. Met hen hebben we regelmatig contact. Hooguit verloopt de afrekening via FloraMondo."
"Veel klanten kopen zelf op FloraMondo via Klokvoorverkoop. Sommigen van hen kopen graag direct bij de bron, anderen kennen het klokproces zodanig dat ze prijsvoordelen kunnen halen. Voor ons is het belangrijk, dat we onze klanten een even breed aanbod kunnen bieden als grotere bedrijven zonder daar extra voorraad voor te hoeven aanhouden", aldus Van Marrewijk.
"Onze klanten gebruiken FloraMondo graag voor de inkoop van seizoensproducten. Seizoenskwekers kunnen op FloraMondo hun product beter in de picture zetten. Daar hoort wel goede communicatie bij naar kwekers. Natuurlijk wordt FloraMondo vaak gebruikt voor kleine koopjes. Maar wie zichzelf uit de markt prijst voor grotere transacties, mist veel goede koopkracht. Terwijl je een betere kans hebt op goede klokprijzen als er tien fusten via Klokvoorverkoop zijn afgenomen, dan wanneer er maar één doosje is verkocht."
Momenteel heeft FloraMondo modules voor de dag- en weekhandel. De module voor de lange termijnhandel komt binnenkort beschikbaar. Op dit moment informeert Royal FloraHolland seizoenskwekers over de mogelijkheden van FloraMondo bij het aanbieden van hun producten.
Bron: Royal FloraHolland