Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Pioenenfans ontmoeten elkaar

Dinsdag 13 juni organiseerde CNB, ondersteund door de promotiecommissie Seizoensbloemen, de Pioenen Fandag. Kwekers en bloemisten namen deel aan het programma en deelden hun passie voor de seizoensbloem pioen.

Jaarlijks organiseert CNB de pioenenshow, dit jaar werd het programma uitgebreid waardoor kwekers en bloemisten elkaar konden ontmoeten. Pioenspecialisten Dick Degenhardt en Aad Vernooij namen de bezoekers mee in het verleden en heden van de teelt.


foto: CNB

“De wereld van kwekers en bloemisten ligt heel ver uit elkaar, maar de passie voor de seizoensbloem zorgt voor conversatie,“ vertelt Jacqueline Doornekamp, projectmanager promotiecampagne 365 dagen bloemen. “Vanuit de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ proberen wij bloemisten te verbinden aan bestaande seizoensbloemen-initiatieven, zoals de pioenenshow bij CNB.”

‘365 dagen bloemen’ is een informatiebron voor bloemisten. Het biedt 365 dagen per jaar inspiratie. Ze kunnen bovendien hun vragen stellen en hun vakmanschap delen. Jacqueline: “Via de website krijgt de bloemist informatie, maar kunnen alle bezoekers ook vragen stellen. Met het seizoensmagazine wordt ook het verhaal van seizoensbloemen en hun teelt gedeeld en bereikt meer dan 34.000 Europese bloemisten. Events zijn ook belangrijk, omdat het vakmensen bij elkaar breng. Onze uitdaging is om het voor de verschillende doelgroepen interessant en relevant te maken.”

Over 365 dagen bloemen
De campagne 365 dagen bloemen is het initiatief 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd  wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.

bron: CNB

Publicatiedatum: 15-6-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

20-10-2017 Ted Van der Gulik wordt lid van Decorum
19-10-2017 "Geloof in jezelf en geloof in je product"
19-10-2017 Foto's: Kunst in de kas in Emmen drukbezocht
18-10-2017 Uniformere planten door beter selecteren
18-10-2017 Winnaars Hoogendoorn fotowedstrijd zijn bekend
17-10-2017 TJW op bezoek bij JUB Holland
16-10-2017 Heroïnelab in Nederlandse kwekerijen ontmanteld
16-10-2017 Decorum introduceert kerstconcept COZY
16-10-2017 Eerste bijeenkomst Studiegroep Duurzaamheid Vaste Planten
16-10-2017 Stekjes wijken voor jong theatertalent bij Drenthe Flowers
12-10-2017 Nieuwe plantrobot geïnstalleerd bij IJzelenberg Potplanten
11-10-2017 Flinke groei voor Colombiaanse sierteelt
11-10-2017 Orchideeën tussen design Jan des Bouvrie
10-10-2017 Solis Plant en Kwekerij de Veranda voegen activiteiten samen
10-10-2017 Orchideeënkwekerij doneert € 37.000,- aan goed doel
10-10-2017 Hofland Freesia over teelt, markt, natuur en meer
6-10-2017 Milieukeur areaal groeide in september met 504 hectare
6-10-2017 "Het zijn mensen met bijzondere talenten"
6-10-2017 Vier Limburgse gereberakwekers vormen samen “The Gerbera House"
5-10-2017 Vandenberg-Verdegaal verhuist naar Bulb Trade Park

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code