Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Pioenenfans ontmoeten elkaar

Dinsdag 13 juni organiseerde CNB, ondersteund door de promotiecommissie Seizoensbloemen, de Pioenen Fandag. Kwekers en bloemisten namen deel aan het programma en deelden hun passie voor de seizoensbloem pioen.

Jaarlijks organiseert CNB de pioenenshow, dit jaar werd het programma uitgebreid waardoor kwekers en bloemisten elkaar konden ontmoeten. Pioenspecialisten Dick Degenhardt en Aad Vernooij namen de bezoekers mee in het verleden en heden van de teelt.


foto: CNB

“De wereld van kwekers en bloemisten ligt heel ver uit elkaar, maar de passie voor de seizoensbloem zorgt voor conversatie,“ vertelt Jacqueline Doornekamp, projectmanager promotiecampagne 365 dagen bloemen. “Vanuit de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ proberen wij bloemisten te verbinden aan bestaande seizoensbloemen-initiatieven, zoals de pioenenshow bij CNB.”

‘365 dagen bloemen’ is een informatiebron voor bloemisten. Het biedt 365 dagen per jaar inspiratie. Ze kunnen bovendien hun vragen stellen en hun vakmanschap delen. Jacqueline: “Via de website krijgt de bloemist informatie, maar kunnen alle bezoekers ook vragen stellen. Met het seizoensmagazine wordt ook het verhaal van seizoensbloemen en hun teelt gedeeld en bereikt meer dan 34.000 Europese bloemisten. Events zijn ook belangrijk, omdat het vakmensen bij elkaar breng. Onze uitdaging is om het voor de verschillende doelgroepen interessant en relevant te maken.”

Over 365 dagen bloemen
De campagne 365 dagen bloemen is het initiatief 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd  wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.

bron: CNB

Publicatiedatum: 15-6-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

16-8-2017 Video: kijkje op de farm van Danziger, Kenia
16-8-2017 Vicini, gespecialiseerd in 1,5 meter hortensia
16-8-2017 Deense Kalanchoe kweker Queen investeert in meerlagenteelt
11-8-2017 Kwekerij Sleutjes (Brazilië) zet stappen in automatisering azaleateelt
10-8-2017 Innovatiefonds beloont vier telers
9-8-2017 Het is klaar met caravans in de kas
9-8-2017 De schoonheid van geduld
8-8-2017 "Marktgericht kweken is doorvragen"
8-8-2017 High speed kassenbouw in Pijnacker
8-8-2017 Geheim OVATA : "Doing business with pleasure"
7-8-2017 Nieuwbouw Ovata in volle gang
21-7-2017 "Voor handel en bloemist hoeft het helemaal niet allemaal uniform"
21-7-2017 Kijkje in de kijktuin die Ammerlaan heet
21-7-2017 Fotoreportage Cultivate '17, Columbus, Ohio
20-7-2017 Verkeerde salarisschaal kost kwekerij duizenden euro's
19-7-2017 "Bollenkwekers gaan steeds meer zelf exporteren"
19-7-2017 "Van de Vierdaagse profiteren we allemaal"
19-7-2017 "Ik droom van een fleurig Westland"
19-7-2017 "Coöperatie is een middel en geen doel op zich"
19-7-2017 Video: scholieren vloggen over gerberateelt bij Allure Gerbera

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code