Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Pioenenfans ontmoeten elkaar

Dinsdag 13 juni organiseerde CNB, ondersteund door de promotiecommissie Seizoensbloemen, de Pioenen Fandag. Kwekers en bloemisten namen deel aan het programma en deelden hun passie voor de seizoensbloem pioen.

Jaarlijks organiseert CNB de pioenenshow, dit jaar werd het programma uitgebreid waardoor kwekers en bloemisten elkaar konden ontmoeten. Pioenspecialisten Dick Degenhardt en Aad Vernooij namen de bezoekers mee in het verleden en heden van de teelt.


foto: CNB

“De wereld van kwekers en bloemisten ligt heel ver uit elkaar, maar de passie voor de seizoensbloem zorgt voor conversatie,“ vertelt Jacqueline Doornekamp, projectmanager promotiecampagne 365 dagen bloemen. “Vanuit de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ proberen wij bloemisten te verbinden aan bestaande seizoensbloemen-initiatieven, zoals de pioenenshow bij CNB.”

‘365 dagen bloemen’ is een informatiebron voor bloemisten. Het biedt 365 dagen per jaar inspiratie. Ze kunnen bovendien hun vragen stellen en hun vakmanschap delen. Jacqueline: “Via de website krijgt de bloemist informatie, maar kunnen alle bezoekers ook vragen stellen. Met het seizoensmagazine wordt ook het verhaal van seizoensbloemen en hun teelt gedeeld en bereikt meer dan 34.000 Europese bloemisten. Events zijn ook belangrijk, omdat het vakmensen bij elkaar breng. Onze uitdaging is om het voor de verschillende doelgroepen interessant en relevant te maken.”

Over 365 dagen bloemen
De campagne 365 dagen bloemen is het initiatief 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd  wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.

bron: CNB

Publicatiedatum: 15-6-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

23-2-2018 Lily Company eerste lelie bloembollen producerend bedrijf met Planet Proof label
23-2-2018 Cyclamen 'Masako' wint Topproductshowcase
23-2-2018 MyPlant Italië groeit uit tot internationaal evenement
23-2-2018 DaglichtKas Ter Laak Orchids (bijna) af
22-2-2018 F.N. Kempen trapt het seizoen af met de Kick Off Tour
22-2-2018 Gelderse glastuinbouw wil uiteindelijk zonder gas
21-2-2018 Hortensia krikt luchtvochtigheid in huis op
21-2-2018 Interview: Peter Linssen over zijn rozenkwekerij in Ethiopië
21-2-2018 VDE Plant en meubelmerk Mattz vinden elkaar in Intenz Concept Store
20-2-2018 Rozenkwekerij in Adami Tulu volledig in productie
19-2-2018 Grootse plannen bij Emsflower
19-2-2018 "FloraFutura verbindt kwekers en kopers in één Vakvereniging"
19-2-2018 Sierteler leidt de organisatie van Floraliën in 2020
19-2-2018 Kijkje in de stekproductie van Gediflora in Brazilië
15-2-2018 Een boeketje uit de muur
15-2-2018 De Jong Lelies aan de slag met inzetbaarheid
15-2-2018 Op zoek naar optimale groeiomstandigheden in pilot fotosynthese
15-2-2018 Van bol tot bloem in eigen beheer
14-2-2018 Nieuwe hoes voor chrysanten
14-2-2018 De Spaanse roos bloeit met dank aan Nederlandse techniek

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code