Sierteeltketen aan tafel tijdens Sion’s Flower Dinner
Betekeniseconomie: geluk als grootste goed
Er is enorm veel gaande in de wereld en het gedrag van consumenten verandert mee. Maar wat zijn deze veranderingen nu eigenlijk en hoe kun je daar als bedrijf op anticiperen? Tijdens het plenaire gedeelte was er veel aandacht voor de betekeniseconomie en het bouwen van betekenisvolle merken. Onder leiding van futuroloog Jacintha Scheerder (We Future) namen spreeksters Miranda van Kester (Mirakuleus) en Silke Tijkotte (Let it grow) de toehoorders mee in de toekomst. In de betekeniseconomie is geluk het grootste goed. En welk product past er nu beter bij emoties en het verbinden van mensen dan bloemen en planten? Wees daarom relevant voor de consument door als bedrijf échte betekenis te geven aan je product of merk. Aan de hand van vele aansprekende cases en concepten werden de toehoorders uitgedaagd om de vertaling naar de eigen praktijk te maken. De algemeen gedeelde conclusie naderhand aan tafel: ‘We hebben als sierteeltsector binnen de betekeniseconomie goud in handen, laten we dat verzilveren!’.
Embrace the beauty of Orchids
Onder het thema ‘Embrace the Beauty of Orchids’ heeft de veredelaar dit jaar een heuse ‘beauty wereld’ gecreëerd. Vakgenoten doen inspiratie op in de meest exclusieve beauty salon, een fraai beauty resort en een sportieve fitnessomgeving. Directeur Eric Moor: ‘Namens Sion inspireren we de partijen graag: zó kun je de phalaenopsis presenteren als bloemist, zó als tuincentrum en zó als super- of bouwmarkt. Er is zo enorm veel mogelijk met ons product’.
Tijdens de Flower Trials is Sion dagelijks geopend: van maandag 12 tot en met vrijdag 16 juni van 8.00 tot 18.00 uur. Zaterdag 17 juni van 8.00 tot 12.30 uur. De toegang is voorbehouden aan vakgenoten.
Voor meer informatie:
Sion
www.sion.eu