VGB wil duidelijkheid digitale strategie Royal FloraHolland
Een primeur overigens: nooit eerder voerde een vertegenwoordiger namens de georganiseerde bloemen- en plantengroothandel het woord tijdens een officiële bijeenkomst van de kwekerscoöperatie in de ruim honderdjarige geschiedenis van Royal FloraHolland en haar voorgangers.
Respectvol opereren
Lucas Vos, CEO Royal FloraHolland introduceerde Ebus, die als handelskweker ook lid is van de veilingorganisatie, omdat de VGB als partner ook werkt aan een transitie."'Wij leggen onze focus op onze drie kerntaken: belangenbehartiging, antennefunctie en netwerkorganisatie. In die zin zijn we dé gesprekspartner van de Royal FloraHolland, waarvan vele leden onze leveranciers zijn", aldus Ebus als antwoord op een van de vragen van Vos in de dialoogsessie. "Dat moet ook leiden tot een nieuwe samenwerking".
De interim-voorzitter stelde op zijn beurt ook veel vragen, met name over het wereldhandelsplatform FloraMondo dat Royal FloraHolland als belangrijkste onderdeel van haar Strategie 2020 neerzet. "Blijven we elkaar als spelers op een gelijk speelveld respectvol de bal toespelen, of wordt FloraMondo de bol.com van de bloemen en planten? Hoe gaat het betalingsverkeer gestalte krijgen? Wie krijgen toegang tot dat platform?", vroeg Ebus aan interviewer Vos namens de handel. De VGB leden vertegenwoordigen ruim 65% van de omzet van Royal FloraHolland.
bron: VGB