Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ook Plantion doet goede Moederdagzaken

Met een goed assortiment en een ongestoord veil- en distributieproces heeft Plantion haar klanten optimaal bediend richting Moederdag. In de aanloop naar deze voor bloemisten belangrijke dag in het jaar was bij Plantion sprake van een sterk oplopende vraag en stijgende prijzen. De weekomzet van de marktplaats kwam net zoals vorig jaar uit op € 1,9 miljoen. Deze omzet werd gerealiseerd via alle verkoopkanalen met ook een stevige rol voor de vorig jaar gestarte Plantion Digitale Marktplaats.



Bij Plantion worden in de week voor Moederdag traditiegetrouw de meeste producten verhandeld. De vraag naar bloemen en kamerplanten komt in deze periode bovenop de al grote vraag naar seizoensproducten (tuinplanten). Wel signaleert Plantion dat er van echt hoge pieken zoals in het verleden vaak het geval was, steeds minder sprake is. De verklaring is dat klanten steeds beter anticiperen in samenspraak met hun contactpersonen bij Plantion. Desondanks kijkt Plantion tevreden terug op het ongestoorde verloop en de goede resultaten in deze drukke periode.

In lijn met de afgelopen jaren waren pioenen en rozen voor Moederdag de meest gevraagde snijbloemen. Bij de kamerplanten werd orchidee het meest ingekocht. Naast deze normale gang van zaken noteerde Plantion in de loop van de week wel een opvallend stijgende verkoop van luxere tuinplanten. Verder was er geen sprake van nieuwe trends. Moederdag is een minder ‘kleurspecifieke’ feestdag dan bijvoorbeeld Valentijnsdag of Kerstmis. Rood en roze waren licht favoriet.



Bovenstaande video geeft een kijkje achter de schermen bij Plantion in de aanloop naar Moederdag 2017.


Voor meer informatie, zie www.plantion.nl.

Publicatiedatum: