Ook Plantion doet goede Moederdagzaken
Bij Plantion worden in de week voor Moederdag traditiegetrouw de meeste producten verhandeld. De vraag naar bloemen en kamerplanten komt in deze periode bovenop de al grote vraag naar seizoensproducten (tuinplanten). Wel signaleert Plantion dat er van echt hoge pieken zoals in het verleden vaak het geval was, steeds minder sprake is. De verklaring is dat klanten steeds beter anticiperen in samenspraak met hun contactpersonen bij Plantion. Desondanks kijkt Plantion tevreden terug op het ongestoorde verloop en de goede resultaten in deze drukke periode.
In lijn met de afgelopen jaren waren pioenen en rozen voor Moederdag de meest gevraagde snijbloemen. Bij de kamerplanten werd orchidee het meest ingekocht. Naast deze normale gang van zaken noteerde Plantion in de loop van de week wel een opvallend stijgende verkoop van luxere tuinplanten. Verder was er geen sprake van nieuwe trends. Moederdag is een minder ‘kleurspecifieke’ feestdag dan bijvoorbeeld Valentijnsdag of Kerstmis. Rood en roze waren licht favoriet.
Bovenstaande video geeft een kijkje achter de schermen bij Plantion in de aanloop naar Moederdag 2017.
Voor meer informatie, zie www.plantion.nl.