Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kwekerscollectief Sunsation start promotiecampagne 'Zomer met zongarantie’

Het nieuwe seizoen voor de potzonnebloem is van start gegaan. Om consumentenaankopen te stimuleren, voert het kwekerscollectief Sunsation diverse promotieactiviteiten met als hoofdthema ‘Zomer met zongarantie’. Producttesten hebben laten zien dat de Sunsation-potzonnebloem minimaal 500 uren bloeit, terwijl de ultieme zomermaand augustus volgens de KNMI in 2016 ‘slechts’ 240 zonuren kende. Het thema ‘Zomer met zongarantie’ wordt onder meer uitgedragen via een PR-campagne en in vier uitzendingen van Robs Grote Tuinverbouwing op SBS6. Daarnaast is er een inspiratievideo geproduceerd en komt de ‘sunshine’ van de potzonnebloem ook tot uiting op de kweekpotten. Vanaf 2017 hebben die een opvallende, gele kleur.



Zonnige video
In samenwerking met Het Groenlab heeft kwekerscollectief Sunsation een korte video geproduceerd met als thema ‘Create your own sunshine’. De video is een extra promotiemiddel voor bloemist en tuincentrum en in te zetten op eigen website of via social media. Daarnaast is er POS-materiaal beschikbaar zoals posters, brochures en sfeerfotografie. Het kan worden aangevraagd via info@sunsationsunflower.nl.


Actie
Als dank en extra stimulans belonen de Sunsationtelers hun afnemers met zonnige prijzen. De relatief grootste omzetstijger én meedenkende partner maakt kans op een weekendje naar een zonnige bestemming. Groothandelaren, exporteurs en diverse inkopers van tuincentrum- en bloemistketens krijgen hiervoor in mei een speciale winkaart toegezonden. Dezelfde envelop bevat een vrolijke ansichtkaart om iemand een zonnestraaltje toe te wensen. De actie loopt van 21 mei tot en met 21 juni 2017.



Naar verwachting worden dit seizoen ruim 5 miljoen potzonnebloemen geleverd door 13 Sunsationkwekers. Behalve Nederland zijn Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk de belangrijkste afzetlanden. Ook in deze landen worden consumentenaankopen gestimuleerd door middel van promotiecampagnes. Kijk voor meer informatie op www.sunsationsunflower.nl.



Bron en beeldmateriaal: Sunsation Sunflower
Publicatiedatum: