Nieuwe editie Bouquet Tales-krant verschenen
Onlangs publiceerde de VBW opbeurende resultaten voor de Nederlandse bloemist. Ook jongere consumenten lijken de bloemist weer vaker op te zoeken en ook is de consument bereid te betalen voor extra creativiteit van de vakman. 60% van de bloemenomzet betreft gemengde boeketten! En juist in dat moeten segment bloemisten voorop blijven lopen. Zowel online als bij supermarkten en benzinestations worden boeketten steeds aantrekkelijker.
Het project 'Bouquet Tales' is ruim twee jaar geleden gestart om bloemisten in Europa te helpen zich sterker te onderscheiden met hun boeketten. 'Elke bloemist zou eigenlijk met zijn of haar boeketstijl een duidelijke en herkenbare signatuur moeten afgeven'. Dat is de missie van Bouquet Tales. Een verrassend boeket bestaat uit een aantal componenten: goede basisproducten, unieke verpakking, vakmanschap en creativiteit van de bloemist en enkele 'high impact' bloemen die een boeket 'maken'.
De nieuwste 'voorjaars' uitgave van de Bouquet Tales krant zet weer een aantal van deze high impact bloemen centraal: Hortensia, Calla, Chrysant en Avalanche Rozen! De uitdaging voor de bloemisten uit het Bouquet Tales Lab was dit keer om 'traditionele' pastel boeketten een nieuwe impuls te geven. Deze week is de krant '100% Pastel Power' op zo'n 90 locaties in Europa verkrijgbaar voor bloemisten en dagelijks worden zij o.a. via de Bouquet Tales Facebook pagina voorzien van een portie boeketinspiratie!
Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strøm Creative Marketing. Uniek binnen dit project is de samenwerking met o.a. JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla en Avalanche+ Rozen.
bron: Bouquet Tales