Amaryllis kwekers van start met nieuwe promotiecampagne

In november is de officiële aftrap van de promotiecampagne Amaryllis. Dit wordt door de amaryllis-kwekers gevierd met gratis bloemen voor bloemisten die een workshop ‘Wintersboeket’ organiseren voor hun klanten.  

Het amaryllisseizoen wordt voor de derde keer op rij gestart in november. De promotiecampagne ‘Hello Winter’ benadrukt het seizoenskarakter van de bloem en helpt de bloemist om deze bloem als dusdanig groots te etaleren. Dit jaar stimuleren de kwekers de bloemist om Amaryllis te verwerken in workshop-boeketten. “Workshops zijn enorm populair”, vertelt Lisa van Marrewijk, promotiecommissielid. “Op zo’n avond is er veel aandacht voor de individuele bloemen, die samen het boeket vormen. Wij willen de bloemist een extra stimulans geven om onze bloem onder de aandacht te brengen van hun klanten. Vooral de variatie in kleur en vorm verdient alle aandacht”.

Voorproefje promotiecampagne Hello Winter
Begin november ontvangen alle 2.900 abonnees van het magazine ‘365 dagen bloemen’ een speciale assortimentsposter. Deze poster is tevens te gebruiken als krijtstift-sjabloon voor het etaleren van Amaryllis op de etalageruit. Verder worden samen met bloemengroothandelaren Dobbe Flowers (Aalsmeer), Gebr. Dings (Venlo) en Goedegebuure & de Mooij (Ede) verkoopacties opgezet. In de Duitse regio Noord-Rhein Westfalen ontvangen meer dan 1.000 bloemisten ook het magazine ‘365 Tage blumen’, met de speciale Amaryllis insert (poster). In de winterperiode wordt bij diverse groothandelcentra in Nederland en Duitsland Amaryllis op een trendy manier gepresenteerd.

De promotiecampagne Amaryllis is een initiatief van alle snij-amarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland.

Volg de activiteiten, acties en actievoorwaarden van Amaryllis op Facebook (www.facebook.com/amaryllisinfo)

bron: Concept Factory


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018