Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
terugblik Flower Science Café bij Via Roma in Hillegom

De opmars van big data in de bollensector

Meten is weten. Een spreekwoord dat ook in de bollensector steeds meer opgeld doet. Dat werd donderdag 11 oktober duidelijk op een drukbezocht Flower Science Café bij Via Roma in Hillegom over digitale innovaties en technologische ontwikkelingen in de bloembollensector.

Ruim negentig aanwezigen luisterden naar verschillende sprekers over manieren om data te verzamelen en te gebruiken. Zo vertelde Robert Kraayvanger van Beacon Fields over de sensoren die in het veld onder meer licht, vocht en temperatuur meten. De gegevens verschijnen snel op de computer of mobiele telefoon waardoor een teler niet meer fysiek naar het veld hoeft te rijden. Vertegenwoordigers van 30MHz lieten zien hoe verzamelde gegevens naar behoefte zichtbaar worden gemaakt. Beam Tracking legde uit hoe via zogeheten RFID-technologie partijen met bloembollen worden gevolgd en beheerd. Van der Slot Transport vertelde over het gebruik van tracking and tracing in de transportwereld.

De verschillende sprekers wezen erop dat er efficiënter, kwalitatief beter en tegen minder kosten kan worden gewerkt bij het gebruik van big data. Ook zagen zij voor brancheorganisaties een rol weggelegd bij het opstellen van een standaard. Alle partijen in de keten moeten dezelfde benamingen gaan gebruiken zodat data gemakkelijker kunnen worden verzameld en eventueel gedeeld.

Het gastbedrijf Via Roma nam de deelnemers in vijf groepen mee op een rondleiding door het bedrijf. Er werd geanimeerd nagepraat en er zijn verschillende visitekaartjes uitgewisseld. Wie nog eens verder wil doorpraten over een van de onderwerpen, kan contact opnemen via info@flowerscience.nl .

bron: Flower Science

Publicatiedatum: