Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Heike Gronemann

“FleuroStar brengt veredelaars en retail dichter bij elkaar”

Elk jaar reikt de internationale vereniging van veredelaars Fleuroselect de Fleurostar award uit. Deze wordt toegekend aan die innovatie, die het sterkst een 'wow-effect' heeft: een pot- of perkplant die op de winkelvloer of waar dan ook direct in het oog springt.

In onderstaande vertelt Heike Gronemann over de bedoeling en toegevoegde waarde van de Fleuostar.

1. Wie ben je en wat doe je?
Heike Gronemann, Business Manager Cuttings bij Sakata Ornamentals: "De afgelopen jaren heb ik mij toegelegd op het uitbouwen van die business, nu concentreer ik mij op de productie van ons stekmateriaal. Bovendien ben ik voorzitster van de FleuroStar jury. Elk jaar valt mij onder andere de eer te beurt de nieuwe winnaar bekend te maken en de prijs te overhandigen."

Links de winnaar van de FleuroStar 2018/19, de osteospermum Pulple Sun van Selecta. Rechts Heike Gronemann

2. FleuroStar gaat op zoek naar de winnaar met de wow factor. Slagen jullie daarin?
Dat vind ik wel. Jaarlijks bekroont de wedstrijd een in het oog springend product dat erg succesvol is voor het winnend bedrijf. Daardoor brengt FleuroStar een erg interessante wisselwerking tussen alle partijen van de keten tot stand. Tuincentra, supermarkten, distributie vinden makkelijker de weg naar de bron, naar de veredeling, waardoor nieuwe producten sneller doorstromen naar het winkelpunt. Tegelijkertijd is FleuroStar voor de veredelaar een motivatie om bijzondere cultivars te ontwikkelen, producten die zeer aantrekkelijk zijn op retailvlak. Mede dankzij deze prijs kiezen we intussen naast het klassieke gamma ook bewust voor bijzondere gewassen en soorten, een evolutie die handelaars erg weten te waarderen.

3. Wat is de grootste kracht van FleuroStar?
FleuroStar is een concept van Fleuroselect, de internationale organisatie van veredelaars in pot- en perkplanten. Hun belangrijkste streven is de ontwikkeling van nieuwe sierteeltgewassen te ondersteunen. De expertise, vertegenwoordigd in deze organisatie, is van onschatbare waarde.

4. Hoe kunnen kwekers/retailers gebruik maken van deze wedstrijd?
FleuroStar creëert een momentum om nieuwe verbindingen te leggen. Voor kwekers en retailers is het een uitgelezen mogelijkheid om nieuwe contacten te leggen bij veredelaars en om het bestaande gamma te vernieuwen en/of uit te breiden.

5. Wat is momenteel de grootste uitdaging voor pot en perkplantenveredelaars?
Onze grootste uitdaging bestaat erin om de consument niet uit het oog te verliezen. Wij moeten producten ontwikkelen die de laatste trends volgen, die passen in de levensvisie van de aankomende consument. Daarbij zijn duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid sleutelbegrippen. Potgrond, verpakking… , ook als veredelaar kunnen wij op dat gebied ons steentje bijdragen. Onze grootste uitdaging is niet alleen mooie planten creëren maar ook producten ontwikkelen die meegaan met blijvende consumententrends.


Voor meer informatie
Fleuroselect
info@fleuroselect.com
www.fleuroselect.com 

Publicatiedatum: