Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

FloraAmor profiteert van schaalvergroting

Tholen - Enkele maanden geleden werd bekend dat de twee Vlaamse kwekers ID'Flor en De Bruyne-Flandresse de verkoop samen gingen regelen in een nieuw bedrijf FlorAmor. Daarmee wekten zij in elk geval de suggestie, dat de azalea's en alle andere producten beter gepositioneerd zouden worden. Tijd om eens te vragen hoe het loopt.

"De samenwerking heeft vanaf het allereerste begin zijn vruchten afgeworpen", vertelt Christoph Stevens. Een paar redenen die hij daarvoor aandraagt, kunt u zelf bedenken: men leert van elkaars manier van werken en -organiseren en trouwe klanten zijn geholpen in hun aankopen dankzij het bredere aanbod (de twee azalea-merken Flandresse en Hortinno, de rododendrons en het Evergreen azalea-assortiment en daarbij nog de productie van een paar oerdegelijke producten zoals clivia, tuinrozen, gerbera en pelargonium).

Schaalvergroting
Maar ook rendeert het in stukje schaalvergroting. "Op het gebied van inkoop, marketing, beursdeelnames, transport en zo nog een handvol andere bedrijfsdomeinen kunnen we concreet scherper en voordeliger werken. Zeker voor wat betreft de fijnmazige daghandel worden we een stuk performanter (Vlaams voor concurrerend) omdat we zowel kleine aantallen als grote volumes beter kunnen verwerken. En dat kan weer door een geoptimaliseerd logistiek systeem stoelend op solide software. Een degelijk voorraadbeheerssysteem wordt bovendien verder ontwikkeld om het plaatje compleet te maken."

Omdat ook het team groter is geworden, beschikt men over voldoende mensen om een '100% betrouwbare back-office' te vormen. "Dat geeft Kris en mezelf meer tijd beschikbaar te zijn voor de klanten en zowel urgente zaken als projecten voor de langere termijn meer aandacht te geven."

Voor meer informatie:
FlorAmor
Stationsstraat 111
9080 Lochristi
Belgiƫ
T: +32 9 353 88 88
www.floramor.be