Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Bloembollengroothandel C.S. Weijers zet in op vitaliteit
Doel van de campagne van Kenniskracht is 'kennis borgen, inzetbaarheid vergroten, ouderen ontlasten en de instroom van jongeren bevorderen in de bedrijven in de sector bloembollengroothandel'. Op veel van deze bedrijven heeft men met deze problematiek van doen, en om de pijnpunten in beeld te krijgen biedt Stigas de 'vitaliteitsscan', een bedrijfsscan waarbij het welzijn en welbevinden van de werknemers in beeld wordt gebracht.
Een van de bedrijven die onlangs een dergelijke scan heeft laten uitvoeren is Bloembollengroothandel C.S. Weijers. In onderstaande video vertelt directeur John Boot wat het inhoudt en wat de resultaten van de scan zijn. Zo heeft zowel hij als het gehele bedrijf beter in beeld wat voor spanning of onrust (kan) zorgen, waar behoefte aan is, wie wat nodig heeft. John lijkt aan te geven zich niet altijd ten volle bewust te zijn geweest van de stress die medewerkers tijdens drukke perioden kunnen ervaren. Anderen konden juist de scan aangrijpen hun behoefte aan bijscholing kenbaar maken, kregen meer inzicht in de manier waarop welzijn en persoonlijke fysieke conditie niet los van elkaar bestaan en bleek voor weer anderen de gegeven mogelijkheid het hart bij een coach te luchten een uitkomst.