Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Belgicactus lanceert nieuw concept
Succulenten zijn uw Fabulous Fat Friends
Tholen - Officieel zal het concept aanstaande dinsdag gepresenteerd worden, maar online kan men het al uitgebreid bewonderen. “‘Fabulous Fat Friends’ moet mens en plant samenbrengen”, licht Jan Gielis, verkoper bij kwekerij Belgicactus, toe. “De kwaliteit van onze planten is uitstekend en de plant is hip, maar we misten zogezegd de kleefstof die het product en de consument verder moest samenbrengen. Met dit concept hopen we die band te versterken.”
Jan Gielis, Jef Sr. & Jef Jr.
In de dagelijkse verkoop, in tuincentra en elders, worden planten meestal voorzien van etiketten met daarop een afbeelding van de plant. “Dat is in ons geval eigenlijk niet nodig, de succulent spreekt vaak voor zich. Maar met een etiket met een sfeerfoto kun je wel een gevoel meegeven en inspireren. Bovendien denken wij dat 90% van de consumenten niet zo geïnteresseerd is in de lange Latijnse naam.”
Het idee een dergelijk concept in het leven te roepen leefde naar eigen zeggen al jaren. Natuurlijk moet het ook bijdragen aan de verkoop, maar die overweging is minder pregnant aanwezig. "In de nieuwe branding ligt de nadruk vooral op het onderscheid binnen- en buitenplanten. De ene plant kan en moet eigenlijk zelfs buiten, terwijl andere succulenten juist beter binnen kunnen blijven. Zo is de Sempervivum, onze specialiteit, enorm sterk en geeft deze de hele winter door kleur aan de tuin. Wat dat betreft zijn er veel mooie verhalen te vertellen."
Momenteel is de markt uitstekend en met name in het voorjaar zijn de planten leuk verkocht. Tegelijkertijd laat Belgicactus zich niet van de wijs brengen door een beetje mee- of tegenwind. “We doen dit al decennia en willen altijd een kwalitatief sterk product leveren. Dat is het belangrijkste, plotselinge grote uitbreidingen of anderzijds heftige veranderingen zitten niet in onze aard. Een paar jaar terug werden de planten minder goed verkocht en nu is de vetplant overal. Bij ons echter is over al die jaren sprake geweest van een geleidelijk stijgende lijn.”
De planten, die door heel Europa worden afgezet, zullen vanaf volgende week extra opvallen in het schap. De verschillende sociale media kanalen en de website, die regelmatig geüpdatet zullen worden, zullen daarnaast een belangrijke rol moeten gaan spelen in het verder versterken van de vriendschappelijke banden tussen plant en mens.
Belgicactus zal het succulentenmerk presenteren op Florall, op dinsdag 21 augustus in Waregem Expo. Meer informatie en registreren voor de beurs kan hier.
Klik hier voor de website van Fabulous Fat Friends