Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
British Flowers Week geeft boost aan verkoop
Vorige week werd voor de zesde keer de jaarlijkse British Flowers Week gevierd. Het evenement, dat sinds 2013 wordt georganiseerd door de New Convent Garden Market, is helemaal gewijd aan de promotie van Britse bloemen en lijkt elk jaar weer groter te worden. Groothandelaren lijken zelfs een toename in de afzet van Britse bloemen waar te nemen. "Onze handelaren op de New Covent Garden Market waren de hele week druk, evenals andere groothandelaren in het hele land. Flowers by Clowance meldde bijvoorbeeld dat de verkopen bijna gelijk waren aan Moederdag", vertelt Claire Levi van de New Covent Garden Market.
Evolve Flowers en Florbunda
Koninklijk bezoek Een van de hoogtepunten van de British Flowers Week was de tentoonstelling in het Garden Museum. Zes speciaal gemaakte florale kunstwerken van enkele van de beroemdste bloemisten van het land werden tentoongesteld. "Er wordt vaak gedacht dat Britse bloemen niet kunnen worden gebruikt om dit soort grote innovatieve arrangementen te creƫren, maar met dit initiatief hebben we laten zien dat ze daar wel degelijk geschikt voor zijn."
Naast het tentoonstellen van de bloemwerken was het ook een wedstrijd. De hertogin van Cornwall kwam donderdag om de prijzen uit te reiken aan de winnaars.
Met de klok mee: Wolves Lane Flower Company, Harry's FLwoers, Veevers Carter en Festoen Flowers
Groeiend bereik
De British Flowers Week werd zes jaar geleden opgestart door de New Covent Garden Market en in de loop der jaren hebben ze hun bereik zien toenemen. "In de voedingssector zien we al een aantal jaren een trend in de richting van het kopen van meer lokaal geteelde goederen en deze trend wordt nu ook meer zichtbaar in de bloemen. Dit helpt de Britse bloemenweek haar bereik te vergroten."
Alle bloemwerken in het Garden Museum.
Naast door de New Covent Garden Market georganiseerde evenementen werden 35 andere evenementen door bedrijven zelf georganiseerd. De meerderheid van de bedrijven die betrokken zijn bij de British Flower Week gebruikte de hashtag #BritishFlowersWeek op sociale media en dit breidde het bereik nog verder uit. "De campagne bereikte 15 miljoen mensen: 12,7 miljoen op Twitter en 2,3 miljoen op Instagram."
"Tot nu toe denk ik dat dit jaar ons beste jaar tot nu toe is geweest."