Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Universiteit van Florida

Consument bereid meer te betalen voor home-grown product

Consumenten in Florida willen best wat meer betalen voor lokale producten, vooral als het gaat om landschapsarchitectuur en sierplanten. Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van het University of Florida Institute of Food and Agricultural Sciences.



Hayk Khachatryan, die het onderzoek georganiseerd heeft, leidt het UF/IFAS Onderzoeks- en Onderwijscentrum in Apopka. Hij voerde een op waarderingscijfers en 'eye movement' gebaseerd onderzoek uit met consumenten in Florida om te begrijpen wat deze van lokale plantenproductie vinden, hoe waarschijnlijk het is dat hij of zij lokale planten koopt en wat zij vinden van de promotionele uitingen van ‘Fresh from Florida’.

"Het merk Fresh from Florida is echt een onderbenut middel met betrekking tot de landschapsarchitectuur en sierteelt," zegt Khachatryan. "Consumenten hechten waarde aan dit etiket en zijn bereid om hogere prijzen te betalen voor planten die het dragen. Dat is winst die rechtstreeks aan kwekers kan worden doorgegeven.”

Khachatryan ontdekte dat consumenten bereid waren om $7,17 tot $7,22 meer te betalen voor planten met het Fresh from Florida logo. Dit is hoger dan de $5,42 tot $5,48 meer, die ze in het algemeen bereid zijn te betalen voor in eigen land gekweekte planten in vergelijking met importplanten. 

De campagne Fresh from Florida breidde onlangs zijn portfolio uit met landschapsarchitectuur- en sierplanten. Tot nu toe hebben nog niet veel kwekers ervoor gekozen hun producten met het etiket Fresh from Florida te certificeren, maar Khachatryan hoopt dat dit onderzoek kwekers in Florida zal aansporen het programma te gebruiken en hun winst te vergroten.

Khachatryan: "Consumenten beschouwen het kopen van lokale planten als belangrijk omdat ze geloven dat dit meer banen in de lokale gemeenschap schept en omdat er meer geld in de lokale gemeenschap blijft.”

Naast het zien van voordelen voor de lokale gemeenschap gaven de consumenten aan lokale planten te kopen omdat dit gunstig is voor de lokale economie, een lagere milieubelasting betekent en een hogere kwaliteit en langere houdbaarheid geeft dan elders geproduceerde planten.

"We hopen dat siertelers en kwekerijen in Florida van deze bevindingen profiteren en zich bij de campagne Fresh from Florida aansluiten," zegt Khachatryan.

Voor meer informatie:
University of Florida
Caroline Roper
Tel: +1 (407) 814-6174
Email: caroline.roper@ufl.edu
www.ufl.edu

Publicatiedatum: